torstai 22. elokuuta 2013

School days and welcoming party!

Heippa! Täällä kirjoittelee yliväsynyt ja kipeäksi tullut tyttö. Perhe oli edellisen viikon kipeänä ja nyt tää ilmeisesti on tarttunut myös muhun. :( Aloitin treenitkin eilen ja en viitsinyt tänään mennä treeneihin puolikuntoisena. Jenkeissä (tai ainakin täällä Taoksella?) joukkueet treenaavat joka arkipäivä koulun jälkeen n. 2 tuntia. Se on musta aika rankkaa kun joutuu heräämään kuudelta joka aamu ja treenit loppuvat kuudelta illalla. En kerkeä arkipäivisin tekemään mitään muuta koulun ja harkkojen lisäksi. Treenit oli ihan mukavat, vaikka kylläkin melko haastavat. Suurin osa tuli heti moikkaamaan mua ja kyselemään mistä oon ja millä luokalla oon yms. Mutta täällä osa silti katsoo vähän nenän varttansa pitkin, että mitä tollanen kokematon pelaaja tulee meidän tiimiin.:/ No mutta tähän treenimäärään pitää tottua ja eiköhän ihmisiinkin ajan kanssa tutustu!

Eka koulupäivä oli tosiaan maanantaina. Heräilin hieman ennen kuutta laittamaan itseni valmiiksi ja pakkaamaan kaikki tarvittavat kamat kouluun. Aluksi jännitti tosi paljon, että miten mut otetaan vastaan, mutta ihmiset olivat ystävällisiä. Eka päivä menikin aikalailla kouluun tutustuen (haahuillen) ja tunnilta toiselle juosten. Täällä on vain 4min aikaa siirtyä seuraavaan classiin!! Aluksi tuotti hieman vaikeuksia, koska jos tarvitsi käydä esim vessassa yms. niin tuli melko kiire ja täällä ei päästetä tunnille mukaan, jos tulee myöhässä ilman syytä. Koulusysteemi on muutenkin täysin erilainen mikä meillä Suomessa. Täällä on koulupoliiseja pitkin päivää ympäri rakennusta, kännykkää ei saa käyttää koko koulupäivän aikana ja jos käyttää, niin sen saa vasta lukuvuoden loputtua takaisin..!!! Ja muita tosi outoja käytäntöjä! Viikko on mennyt todi nopeesti ja oon ollut tosi väsynyt koko ajan. Keskiviikkona kouluaamu ei alkanut kovin kivoin uutisin - yksi koulun opettajista oli kuollut edellisenä iltana. Vaikka en häntä tuntenut tai koskaan ollut nähnykkään, silti se kosketti mua tosi paljon ja olin niin pahoillani muiden puolesta.:( Eilen täällä oli myös palohälytys!! Eipä siinä sitten sen kummempia, kaikki vaan poistu ulos ja kymmenen minuutin päästä päästiinkin takaisin jo sisään. Mun lukkari ei oo kovin rento, mulla on 5 lukuaineitta ja kolme rennompaa (zumba, art media ja kuoro). Koulu alkaa joka päivä 7.45 ja loppuu 14.55. Maanantaisin meillä on 'skinny monday' eli silloin meillä on kaikkia kahdeksaa ainetta ja jokainen tunti kestää vain 45min. Tiistaisin ja torstaisin on 1,3,5,7 aineet ja ke ja pe on 2,4,6,8 ja näinä päivinä tuntien pituus on 1,15min. Ainoa tauko milloin on aikaa nähdä kavereita on lunch, mikä kestää 40min. Harmi vaan, että noin puolet ajasta menee odotellessa ruokajonossa ja sitten etit paikkaa ruokalasta ja ahmit ruuan nassuun.:D Tunnen muutamia tyyppejä koulusta, mutta en oo vielä saanut sellaisia kunnon kavereita.
Oon saanut paljon kuulla, että mun aksentti on niin hauska ja että mikä toi on, mikä sulla on hampaassa (siis hammaskoru, jota näillä ei oo täällä?!!) ja että miksi tulin Taokseen ja oonko aiemmin ollut USAssa ja missä on Suomi ja kauan oon ollut täällä ja mitä pidät tästä paikasta ymsymsyms.:D

Lauantaina oli tosiaan welome -party ja juhlat onnistu mainiosti! Ruoka ja seura oli hyvää ja saatiin nauttia ihanasta auringonpaisteesta terassilla jutustellen. Asiasta kukkaruukkuun, ilma on ollut tosi huono koko viikon lauantain jälkeen! Satanut ja ukkostanut joka päivä - niinkun nytkin.. Mutta tosiaan tänne tuli Rotareita ja näiden tuttuja, aluksi kaikki kyseli tosi paljon multa kaikkea ja sen jälkeen ne höpisikin paljon keskenään. Olin vähän pettynyt, ettei tänne tullut mun ikäsiä ollenkaan (paitsi kaksi tyttöä, jotka on mun kanssa samassa koulussa, mutta ignooraa mut täysin..). Mutta ajatus oli tosi kiva, että mun host-family järjesti mulle nämä juhlat.:) Perheen kanssa menee tosi hyvin, iskä on välillä vähän vanhahkoinen esim näillä ei ole täällä wifiä ja se sanoi, että vain isoissa kaupungeissa on! Mukava vanha pariskunta naapurista sanoi, että ei pidä paikaansa, että heilläkin on wifi ja antoi mulle numeronsa, että voin koska tahansa mennä niille käyttämään konetta tai muuten vaan hengailemaan.:)  Tässä tuli nyt tosi paljon asiaa eri päiviltä, mutta toivottavasti saattr selkoa!nyt lähen dinnerille, toivotaan, että olo on parempi huomenna ja pääsisin kouluun! Muutamat kuvat, mitä puhelimesta löytyy!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti